Future To Be..

01:27

assalamualaikum......

okay lama tak update blog since takde ape nak diupdatekan hahaha. but now i have a new story which i got only a few minutes ago. haritu bertarikh 28/10/15 pegi temuduga SPA utk beberape jawatan. die bg tujuh tapi suruh pilih lima. so the first choice of course Medical Assistant. lepastu yg lain lain tu main letak je.

nasib temuduga tu time dah habis paper final diploma utk last sem. kalau kene sama hari tak ke puas nak kene ulang alik dari alor setar ke Kuantan. temuduga kat Mahkota Square, kuantan. ni second time masuk kt kawasan temuduga. haritu teman kakak temuduga about 4 years ago mcm tu lah. so like usual lah sapa tak kecut atau nervous time nak pegi temuduga. hahaha

2 days before interview tu ade lah buat research pasal MA ni semua. scope kerja dia, maklumat pasal kementerian kesihatan malaysia, sape pengarah dia semua. lepastu kaji sikit sikit pasal health ni. psal jantung lah penyakit lah semua aku kaji hahaha.

so pada 28 tu interview pukul 11 pukul 10 lebih mcm tu baru pegi, tu pon igt awal lagi tu, tapi bila datang ha tu dia org ramai lagi awal. hahaha dah daftar semua tnggu pulak org tu panggil masuk kt bilik temuduga yg terbahagi bilik A,B,C,D. so tnggu kt situ selama dua jam lebih sbb daftar lambat, so angka giliran pon lambat lah. hahaha

tinggal lg 3 org yg tak panggil lg untuk sesi pagi. then nombor aku pon di panggil. kena kt bilik A. masuk masuk ada dua org laki umur dalam 40 lebih mcm tu. dorg lah interviewer. so bg salam, lepastu dorg suruh duduk. antara soalan dorg.


  • perkenal diri dan cerita pasal latar belakang ( masa ni cerita lah yg baru habis paper untuk last sem untuk diploma)
  • kenape ambik kos Office Management masa diploma ( masa ni aku cakap yg sbb kakak pernah ambik kos ni, dan dia kata best semua)
  • taknak ke sambung degree ( masa ni aku ckp lah, kalau masuk ni masa depan terjamin, yelah sebab keje under government, kalau sambung degree belum tentu after that dpt keje ke tak and depends on rezeki)
  • taknak ke gaji besar mcm kakak sbb dia sambung degree ( jawapan aku, tu rezeki dia, dan saya saya rasa bila masuk ni masa depan lebih terjamin nak yakin kan dia hahaha)
  • antara pekerjaan swasta dan kerajaan mana lg ramai ambik pekerja (soalan ni ramai dah tahu, so aku pon jawab lah pekerjaan swasta) dan dia pon trg sikit sikit pasal berape ramai kerajaan ambk pekerja.
  • rakyat malaysia ada berapa ramai ( soalan ni dia tiba tiba tringat masa tanya pasal jumlah pengambilan pekerja, hahaha aku pon jawab lah saya pon tak pasti hahahaha)
then lepas soalan soalan tu aku bersedialah kot ke nak tanya pasal jantung ke, penyakit ke. tapi hampeh. dia marah ade lah sbb tak isi dokumen dlm fail. hahaha. then lepastu die terang kt aku tugas MA which is im the one yg kena bgtahu dia pasal tugas MA. hahaha

ada lah dia tanya kenape nak masuk latihan separa perubatan ni. mestilah ayat aku bg kaw kaw sbb nak yakinkan dia. hahaha then lepastu dia kata okay tu saja. then aku pon ckp terima kasih, keluar.

okay mesti tertanya mana good news nye. hahaha okay td ni SPA hantar kt email yg kata aku dah berjaya untuk interview 28/10 haritu untuk Penolong Pegawai Perubatan U29. lapor diri 3 dan 4 januari 2016 ni which is ada sebulan je lg untuk cuti. tempat akan diberitahu kemudian. walaupon result penerapan uitm ke degree keluar lambat lg, tapi nampaknya aku tak sambung degree lah. takpelah takde degree tapi masa depan lebih terjamin insyaAllah.

You Might Also Like

0 nk comment sikit

Powered by Blogger.