Finally I'm Back !!!

23:57

Alor Setar Rumah Kedua

Assalamualaikum, lama dah rasanya tak update blog ni, last tgk online 26 february. okat berkenaan dgn tajuk tu 'ALOR SETAR RUMAH KEDUA' , sekarang aku menyambung pengajian aku dekat KPTM Alor Setar ! aku ambik kos Office Management and Technology dibawah fakulti Business Management. untuk beberapa kos kt KPTM ni cth, Perbankan kat KPTM Bangi, engineering kt KPTM Kuantan, Tourism kt KPTM Alor Setar and Office Management kt KPTM Alor Setar, adalah dibawah Uitm so kami yg ambik kos-2 ni akan berlainan sikit dari segi cuti semester dgn pelajar-2 kptm yg tak ambik kos-2 tu. 

Sekarang tengah cuti semester pertama, and lagi seminggu setengah aku akan menyambung untuk semester kedua, sekarang perasaan terbahagi kpd dua, sedih dan gembira, sedih sebab nak tinggal rumah, gembira sebab nak jumpa kawan-2 kat sana. haha. so far duduk kat sana is the best moment. sebelum ni, aku expect hidup aku kt sana akan bosan, sebenarnya tak. 


Buddyz, Classmates, Housemates

okat kat sana aku ade dua org ni, yg aku dah anggap bestie aku lah ! sorg nama Zalikha, (kak ika) and sorg lagi Ali (ali) . dorg dua org umur 19. so aku mcm adik kecik la. HAHA. both of 'em sama kelas dgn aku. first masuk kelas tu, tak kenal pon dorg, and tak rapat pon, masing-2 kawan dgn org lain, then, mid semester macam tu, baru start kenal and kawan, mcm mana boleh rapat tu, tak tahu la, tak igt, haha. sometime kitaorg hangout time weekend, kalau time kt kolej, time makan tghhari, makan sama-2. pegi mesing gedegang sama-2. kalau boleh nak mcm ni sampai sem akhir, insyaAllah. :)

okay for classmates, aku dduk kelas BM1E, dalam kelas ada 29 pd awalnya, then berkurg kpd 28 sbb sorg tu extend sbb sakit mata. dalam kelas ada 6 lelaki dan selebihnya perempuan. awal-2 sem aku rapat dgn 2 org laki ni dalam kelas aku, boleh dikatakan rapat la, balik sekali, makan sekali, tp dalam midsem mcm tu, tak rapat dah malah dah mcm stranger. hahaha. sebab-2nya hanya org tertentu je tahu. ;)

untuk housemates pulak, dalam satu rumah aku ada 8 org, dalam rumah tu ada 3 bilik, 2 bilik tu hanya dua org yg duduk, satu billik tu 4 org. aku duduk bilik yg dua org, and roommate aku nama dia Madi org Penang. housemates aku Penang 3 org, Sg Petani sorg, Bangi sorg, Alor Setar sorg, Perak sorg, and aku Pahang. dorg ni suma jenis yg masuk air sampai boleh lemas. actually awal-2 dorg tu bukan housemates  pon, dorg jd housemates lepas aku pindah rumah atas sbb-2 tertentu. dorg daftar lewat sikit dari aku. jadi awal-2 masuk rumah tu aku takdelah kekok sgt sbb perangai dorg mcam tu ! meh aku senaraikan nama-2 housemates aku, mana tahu korg kenal, bilik A : Najrul, Hafiz, Mirza, Arif. Billik B : Adi and Khalish Bilik C : aku and Madi. 


so tu je la kot, lama tak post, so panjang sikit entry kali ni. hahaha. bye, assalamualaikum ! :)

You Might Also Like

0 nk comment sikit

Powered by Blogger.